TÁJÉKOZTATÓ
a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóságra (továbbiakban: SZGYF) érkezett panaszok és közérdekű bejelentések kezeléséről
I. Panaszok és közérdekű bejelentésre vonatkozó jogszabályok és belső szabályzó
- 2023. évi XXV. törvény a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról
- A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság 3/2023. (II. 6.) SZGYF szabályzata a panaszok és közérdekű bejelentések, valamint a hatósági megkeresések ügyintézésével kapcsolatos eljárási szabályokról
II. Az SZGYF feladat- és hatásköre
Az SZGYF összesen 90 intézmény és telephelyei fenntartói feladatait látja el, melyből 44 szociális, 33 gyermekvédelmi, 13 vegyes (szociális és gyermekvédelmi) típusú intézmény.
III. A panasz és a közérdekű bejelentés
A panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más - így különösen bírósági, közigazgatási - eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat.
A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat.
Panasszal és közérdekű bejelentéssel bárki fordulhat a panasszal vagy a közérdekű bejelentéssel összefüggő tárgykörben eljárásra jogosult szervhez.
IV. Panasz és közérdekű bejelentés benyújtásának formái
a) személyesen 1132 Budapest, Visegrádi út 49. 8-17 óra között
b) postai úton 1132 Budapest, Visegrádi u. 49.
c) telefonon +36-1-769-1704
d) elektronikus úton
elektronikus levélben
ügyfélkapun keresztül Témacsoport: Panaszok/közérdekű bejelentések
Ügytípus azonosító: 900
Ügytípus neve: Panaszok, közérdekű bejelentések
(Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság)
hivatali kapun keresztül SZGYF KRID azonosító: 334967975
A személyesen bejelentett panaszt és közérdekű bejelentést az SZGYF írásba foglalja és a bejelentő számára másodpéldányban átadja.
V. Panaszok és közérdekű bejelentésekre vonatkozó információk
- Azonosíthatatlan személy által tett panasz vagy közérdekű bejelentés vizsgálatát az SZGYF mellőzi.
- A panasz és a közérdekű bejelentés kivizsgálásának és elbírálásának határideje a beérkezésétől számított harminc nap, amely hosszabbítható, de nem haladhatja meg a hat hónapot.
- A korábbival azonos tartalmú, ugyanazon panaszos vagy közérdekű bejelentő által tett ismételt panasz vagy közérdekű bejelentés vizsgálatát az SZGYF mellőzheti.
- Az SZGYF a panasz vizsgálatát akkor is mellőzheti, ha a panaszos a sérelmezett tevékenységről vagy mulasztásról való tudomásszerzéstől számított hat hónap után terjesztette elő panaszát. A sérelmezett tevékenység vagy mulasztás bekövetkeztétől számított egy éven túl előterjesztett panaszt az SZGYF érdemi vizsgálat nélkül elutasítja.
- Amennyiben az SZGYF-hez érkezett panasz vagy közérdekű bejelentés tekintetében nem az SZGYF az eljárásra jogosult szerv, úgy a beérkezéstől számított nyolc napon belül az SZGYF átteszi az eljárásra jogosult szervhez, melyről a panaszost vagy közérdekű bejelentőt egyidejűleg értesíti.
- A panaszokkal és közérdekű bejelentésekkel kapcsolatos adatvédelmi tájékoztatót itt érheti el.