TÁJÉKOZTATÓ
a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóságra érkezett panaszok és közérdekű bejelentések kezeléséről

I.    Panaszok és közérdekű bejelentésre vonatkozó jogszabályok és szabályzók

-    2013. évi CLXV. törvény a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről
-    A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság 3/2023. (II. 6.) SZGYF szabályzata a panaszok és közérdekű bejelentések, valamint a hatósági megkeresések ügyintézésével kapcsolatos eljárási szabályokról

II.    Az SZGYF feladat- és hatásköre

A Főigazgatóság összesen 94 intézmény és telephelyei fenntartói feladatait látja el, melyből 48 szociális, 33 gyermekvédelmi, 13 vegyes (szociális és gyermekvédelmi) típusú intézmény.

III.    A panasz és a közérdekű bejelentés

A panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más - így különösen bírósági, közigazgatási - eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat.
A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat.
Panasszal és közérdekű bejelentéssel bárki fordulhat a panasszal vagy a közérdekű bejelentéssel összefüggő tárgykörben eljárásra jogosult szervhez.

IV.    Panasz és közérdekű bejelentés benyújtásának formái

a) személyesen 1132 Budapest, Visegrádi út 49. 8-17 óra között
b) postai úton 1132 Budapest, Visegrádi u. 49.
c) telefonon +36-1-769-1704
d) elektronikus úton
elektronikus levélben Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. vagy
ügyfélkapun keresztül Témacsoport: Panaszok/közérdekű bejelentések
                                    Ügytípus azonosító: 900
                                    Ügytípus neve: Panaszok, közérdekű bejelentések
                                    (Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság)
hivatali kapun keresztül SZGYF KRID azonosító: 334967975
A személyesen bejelentett panaszt és közérdekű bejelentést az SZGYF írásba foglalja és a bejelentő számára másodpéldányban átadja.

V.    Panaszok és közérdekű bejelentésekre vonatkozó információk

-    A panasz és a közérdekű bejelentés kivizsgálásának és elbírálásának határideje a beérkezésétől számított harminc nap.
-    A korábbival azonos tartalmú, ugyanazon panaszos vagy közérdekű bejelentő által tett ismételt panasz vagy közérdekű bejelentés vizsgálatát az SZGYF mellőzheti.
-    Az SZGYF a panasz vizsgálatát akkor is mellőzheti, ha a panaszos a sérelmezett tevékenységről vagy mulasztásról való tudomásszerzéstől számított hat hónap után terjesztette elő panaszát. A sérelmezett tevékenység vagy mulasztás bekövetkeztétől számított egy éven túl előterjesztett panaszt az SZGYF érdemi vizsgálat nélkül elutasítja.
-    A panaszokkal és közérdekű bejelentésekkel kapcsolatos adatvédelmi tájékoztatót itt érheti el.

Cookie-k használata az oldalon.

Annak érdekében, hogy önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon, ahogy azt más webhelyek és internetszolgáltatók is teszik. Az EU törvények értelmében önnek hozzá kell járulnia a sütik használatához.