TÁJÉKOZTATÓ
a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóságra (továbbiakban: SZGYF) érkezett panaszok és közérdekű bejelentések kezeléséről

I.    Panaszok és közérdekű bejelentésre vonatkozó jogszabályok és belső szabályzó

  • 2023 évi XXV. törvény a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról
  • A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság 3/2023. (II. 6.) SZGYF szabályzata a panaszok és közérdekű bejelentések, valamint a hatósági megkeresések ügyintézésével kapcsolatos eljárási szabályokról

II.    Az SZGYF feladat- és hatásköre

Az SZGYF szociális, valamint gyermekvédelmi típusú intézmények és telephelyeinek fenntartói feladatait látja el.

III.    A panasz és a közérdekű bejelentés

A panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más - így különösen bírósági, közigazgatási - eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat.
A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat.
Panasszal és közérdekű bejelentéssel bárki fordulhat a panasszal vagy a közérdekű bejelentéssel összefüggő tárgykörben eljárásra jogosult szervhez.

IV.    Panasz és közérdekű bejelentés benyújtásának formái

a) személyesen                                 1132 Budapest, Visegrádi út 49.       8-17 óra között
b) postai úton                                    1132 Budapest, Visegrádi u. 49.
c) telefonon                                       +36-1-769-1704
d) elektronikus úton
    elektronikus levélben                Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. vagy
    ügyfélkapun keresztül               Témacsoport: Panaszok/közérdekű bejelentések
                                                                                  Ügytípus azonosító: 900
                                                                                  Ügytípus neve: Panaszok, közérdekű bejelentések
                                                                                  (Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság)
    hivatali kapun keresztül SZGYF KRID azonosító: 334967975
A személyesen bejelentett panaszt és közérdekű bejelentést az SZGYF írásba foglalja és a bejelentő számára másodpéldányban átadja.

V.    Panaszok és közérdekű bejelentésekre vonatkozó információk

  • Azonosíthatatlan személy által tett panasz vagy közérdekű bejelentés vizsgálatát az SZGYF mellőzi.
  • A panasz és a közérdekű bejelentés kivizsgálásának és elbírálásának határideje a beérkezésétől számított harminc nap, amely hosszabbítható, de nem haladhatja meg a hat hónapot.
  • A korábbival azonos tartalmú, ugyanazon panaszos vagy közérdekű bejelentő által tett ismételt panasz vagy közérdekű bejelentés vizsgálatát az SZGYF mellőzheti.
  • Az SZGYF a panasz vizsgálatát akkor is mellőzheti, ha a panaszos a sérelmezett tevékenységről vagy mulasztásról való tudomásszerzéstől számított hat hónap után terjesztette elő panaszát. A sérelmezett tevékenység vagy mulasztás bekövetkeztétől számított egy éven túl előterjesztett panaszt az SZGYF érdemi vizsgálat nélkül elutasítja.
  • A panaszokkal és közérdekű bejelentésekkel kapcsolatos adatvédelmi tájékoztatót itt érheti el.
  • Amennyiben az SZGYF-hez érkezett panasz vagy közérdekű bejelentés tekintetében nem az SZGYF az eljárásra jogosult szerv, úgy a beérkezéstől számított nyolc napon belül az SZGYF átteszi az eljárásra jogosult szervhez, melyről a panaszost vagy közérdekű bejelentőt egyidejűleg értesíti.
Cookie-k használata az oldalon.

Annak érdekében, hogy önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon, ahogy azt más webhelyek és internetszolgáltatók is teszik. Az EU törvények értelmében önnek hozzá kell járulnia a sütik használatához.