Powered by EverLive.net

gyermekvedo_hivoszam.png

A Gyermekvédő Hívószám a veszélyeztetettség jelzésének egyszerű és gyors lehetőségét biztosítja. 

Alapelvek:

  • állandó elérhetőség - a számot bárki ingyenesen hívhatja a nap 24 órájában megszakítás nélkül,
  • anonimitás - a számot névtelenül hívhatja, zárt adatkezelés,
  • azonnaliság - veszélyeztetettség, bántalmazás, súlyos elhanyagolás, emberkereskedelem, prostitúcióra kényszerítés jelzése esetén, a hívást követően azonnal, a hatáskörrel rendelkező szolgáltató vagy hatóság értesítése,
  • információnyújtást – a hívás jellegétől adódó szakmai információnyújtás,
  • krízis helyzet kezelése - alap támogatás mely a hívás szakszerű fogadását és szakértőkhöz való irányítást foglalja magában,  
  • szakszerűség - a hívásokat képzett szakemberekfogadják, akik a jelzés fogadását követően megteszik vagy kezdeményezik a szükséges intézkedéseket a veszélyeztetés megszüntetése érdekében. 
  • érdekek - a gyermek vagy veszélyeztetett felnőttek mindenek felett álló érdekére fókuszál.

Célkitűzés:

  • a veszélyeztetettség ügyében történő jelzés fogadása, és a hívást követően a jelzés telefonon és írásban való megküldéseaz illetékes intézmények felé,
  • a gyermekvédelmi jelzőrendszer működésének, hatékonyságának javítása érdekében a gyermekvédelmi veszélyeztetettséget jelző rendszer tagjai, a gyermekjóléti és gyermekvédelmi szakemberek részére történő segítségnyújtás.

Kitől, és kinek az érdekében vár hívást: 

  • aki gyermeket vagy felnőttet érintő veszélyeztető helyzetet észlel,
  • veszélyeztetett gyermekek és felnőttek,
  • veszélyeztetést észlelő állampolgárok, 
  • gyermekvédelmi jelzőrendszer tagjai,
  • gyermekvédelmi szakemberek.

A szolgáltatás célja tehát bármilyen, a gyermek vagy felnőtt veszélyeztetettségét jelző hívásra történő szakszerű, hatékony és időbeni reagálás biztosítása és elősegítése, függetlenül a jelzést tevő személyétől és annak jelzési kötelezettségétől.