Gyermekvédő hívószám

iroda, titkárnő

A Gyermekvédő Hívószám a veszélyeztetettség jelzésének egyszerű és gyors lehetőségét biztosítja. 

+36 80 21 20 21

HÍVJON MINKET, ha

  • tudomása van róla, hogy környezetében egy gyermek vagy felnőtt bajba jutott
  • ha felmerül a bántalmazás, rossz bánásmód, erőszak gyanúja
  • környezetében nehéz, kilátástalan élethelyzetet érzékel,
  • aggódik biztonságáért!

Hívjon minket, mert közbeavatkozhat, tud segíteni és nincs egyedül!

A nap 24 órájában ingyenesen hívható a telefonszámunk, akár névtelenségének megőrzésével, hogy átadja az információkat a szakembereknek.

Alapelvek:

  • állandó elérhetőség – a számot bárki ingyenesen hívhatja a nap 24 órájában megszakítás nélkül,
  • anonimitás – a számot névtelenül hívhatja, zárt adatkezelés,
  • azonnaliság – veszélyeztetettség, bántalmazás, súlyos elhanyagolás, emberkereskedelem, prostitúcióra kényszerítés jelzése esetén, a hívást követően azonnal, a hatáskörrel rendelkező szolgáltató vagy hatóság értesítése,
  • információnyújtást – a hívás jellegétől adódó szakmai információnyújtás,
  • krízis helyzet kezelése – alap támogatás mely a hívás szakszerű fogadását és szakértőkhöz való irányítást foglalja magában,  
  • szakszerűség – a hívásokat képzett szakemberekfogadják, akik a jelzés fogadását követően megteszik vagy kezdeményezik a szükséges intézkedéseket a veszélyeztetés megszüntetése érdekében. 
  • érdekek – a gyermek vagy veszélyeztetett felnőttek mindenek felett álló érdekére fókuszál.

Célkitűzés:

  • a veszélyeztetettség ügyében történő jelzés fogadása, és a hívást követően a jelzés telefonon és írásban való megküldéseaz illetékes intézmények felé,
  • a gyermekvédelmi jelzőrendszer működésének, hatékonyságának javítása érdekében a gyermekvédelmi veszélyeztetettséget jelző rendszer tagjai, a gyermekjóléti és gyermekvédelmi szakemberek részére történő segítségnyújtás.

Kitől, és kinek az érdekében vár hívást: 

  • aki gyermeket vagy felnőttet érintő veszélyeztető helyzetet észlel,
  • veszélyeztetett gyermekek és felnőttek,
  • veszélyeztetést észlelő állampolgárok, 
  • gyermekvédelmi jelzőrendszer tagjai,
  • gyermekvédelmi szakemberek.

A szolgáltatás célja tehát bármilyen, a gyermek vagy felnőtt veszélyeztetettségét jelző hívásra történő szakszerű, hatékony és időbeni reagálás biztosítása és elősegítése, függetlenül a jelzést tevő személyétől és annak jelzési kötelezettségétől.