Gyermekvédő hívószám
A Gyermekvédő Hívószám a veszélyeztetettség jelzésének egyszerű és gyors lehetőségét biztosítja.
HÍVJON MINKET, ha
- tudomása van róla, hogy környezetében egy gyermek vagy felnőtt bajba jutott
- ha felmerül a bántalmazás, rossz bánásmód, erőszak gyanúja
- környezetében nehéz, kilátástalan élethelyzetet érzékel,
- aggódik biztonságáért!
Hívjon minket, mert közbeavatkozhat, tud segíteni és nincs egyedül!
A nap 24 órájában ingyenesen hívható a telefonszámunk, akár névtelenségének megőrzésével, hogy átadja az információkat a szakembereknek.
Alapelvek:
- állandó elérhetőség – a számot bárki ingyenesen hívhatja a nap 24 órájában megszakítás nélkül,
- anonimitás – a számot névtelenül hívhatja, zárt adatkezelés,
- azonnaliság – veszélyeztetettség, bántalmazás, súlyos elhanyagolás, emberkereskedelem, prostitúcióra kényszerítés jelzése esetén, a hívást követően azonnal, a hatáskörrel rendelkező szolgáltató vagy hatóság értesítése,
- információnyújtást – a hívás jellegétől adódó szakmai információnyújtás,
- krízis helyzet kezelése – alap támogatás mely a hívás szakszerű fogadását és szakértőkhöz való irányítást foglalja magában,
- szakszerűség – a hívásokat képzett szakemberekfogadják, akik a jelzés fogadását követően megteszik vagy kezdeményezik a szükséges intézkedéseket a veszélyeztetés megszüntetése érdekében.
- érdekek – a gyermek vagy veszélyeztetett felnőttek mindenek felett álló érdekére fókuszál.
Célkitűzés:
- a veszélyeztetettség ügyében történő jelzés fogadása, és a hívást követően a jelzés telefonon és írásban való megküldéseaz illetékes intézmények felé,
- a gyermekvédelmi jelzőrendszer működésének, hatékonyságának javítása érdekében a gyermekvédelmi veszélyeztetettséget jelző rendszer tagjai, a gyermekjóléti és gyermekvédelmi szakemberek részére történő segítségnyújtás.
Kitől, és kinek az érdekében vár hívást:
- aki gyermeket vagy felnőttet érintő veszélyeztető helyzetet észlel,
- veszélyeztetett gyermekek és felnőttek,
- veszélyeztetést észlelő állampolgárok,
- gyermekvédelmi jelzőrendszer tagjai,
- gyermekvédelmi szakemberek.
A szolgáltatás célja tehát bármilyen, a gyermek vagy felnőtt veszélyeztetettségét jelző hívásra történő szakszerű, hatékony és időbeni reagálás biztosítása és elősegítése, függetlenül a jelzést tevő személyétől és annak jelzési kötelezettségétől.