Beruházási, Beszerzési és Üzemeltetési Főosztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Telefonszám: +36-1-769-1704 / 2257 mellék |
E-mail: |
Feladata a Főigazgatóság beruházási üzemeltetési, közbeszerzési és beszerzési tevékenységének ellátása. A Beruházási, Beszerzési és Üzemeltetési Főosztály vezetője feladatait a gazdasági főigazgató-helyettes irányítása mellett látja el. |
Beruházási és Üzemeltetési Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Telefonszám: +36-1-769-1704 / 4029 mellék |
E-mail: |
Fő feladatai: 1. végzi az üzemeltetéssel kapcsolatos beszerzések szakmai támogatását a Közbeszerzési és Beszerzési Osztállyal együttműködésben, 2. gondoskodik a tűzvédelmi, munkavédelmi, katasztrófavédelmi, őrzés-védelmi feladatok végrehajtatásáról, 3. megszervezi az épületek műszaki karbantartását, energiaellátási feladatait, 4. nyilvántartja a Főigazgatóság gépjárműveit, a központi szervhez tartozó gépjárművek használatát megszervezi, 5. előkészíti a bel- és külföldi kiküldetésekkel kapcsolatos gépjárműigénylések engedélyezését, 6. a Főigazgatóság eszköz- és anyagigényeit teljesíti, a működéshez szükséges egyéb eszközök üzemeltetését végzi, 7. közreműködik a selejtezési és leltározási feladatok végrehajtásában, 8. biztosítja az épületüzemeltetési feladatokat, 9. meghatározza a Főigazgatóság saját költségvetéséből megvalósuló beruházások ütemezését, 10. meghatározza az esetlegesen rendelkezésre álló, a vagyonkezelt ingatlanokhoz kapcsolódó beruházási tartalékkeret terhére elvégezhető feladatokat, 11. felméri a beruházási és felújítási igényeket, 12. ellenőrzi és szükség esetén koordinálja a jóváhagyott beruházásokat a pénzügyi forrástól függetlenül, 13. műszaki kérdésekben szakértelmet biztosít a Projektirányítási Főosztály feladataihoz, 14. az ingó és ingatlan beruházási projektek tekintetében ellátja azok műszaki előkészítési feladatait, ezen projektek megvalósítása során műszaki-szakmai támogatás nyújt, 15. az ingó és ingatlan beruházási típusú projektek tekintetében a szakterületéhez kapcsolódóan részt vesz azok előkészítésében és megvalósításában, együttműködve a Projektirányítási Főosztállyal, 16. a Főigazgatóság saját költségvetéséből megvalósuló és a kirendeltségek által szükségesnek ítélt munkálatok elvégzéséhez ellátja a döntés előkészítő feladatokat, és a döntésről a kirendeltségek felé tájékoztatást ad, 17. létrehozza és aktualizálja a Főigazgatóság bármely jogcímen használt ingatlanjaira és felépítményeire a minden vonatkozó műszaki adatot tartalmazó katasztert. |
Közbeszerzési és Beszerzési Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Telefonszám: +36-1-769-1704 / 4028 mellék |
E-mail: |
Fő feladatai: 1. koordinálja és bonyolítja a Főigazgatóság közbeszerzési eljárásait, 2. ellátja a közbeszerzési törvényben és egyéb közbeszerzési tárgyú jogszabályokban meghatározott ajánlatkérői feladatokat, 3. szükség esetén részt vesz a közbeszerzési jogorvoslati eljárásokban, 4. felméri és összesíti az önálló szervezeti egységek éves visszterhes beszerzési igényeit, és összeállítja a Főigazgatóság éves beszerzési tervét, 5. az éves beszerzési terv alapján összeállítja a Főigazgatóság éves közbeszerzési tervét, valamint annak módosítását, 6. közbeszerzési és jogi szempontból vizsgálja, véleményezi a részére megküldött szerződéstervezeteket, 7. a Főigazgatóság szervezeti egységeinek megkeresése alapján közbeszerzési állásfoglalásokat készít, 8. ellátja a központosított közbeszerzéssel kapcsolatos feladatokat, 9. elvégzi az üzemeltetéssel kapcsolatos beszerzéseket a Beruházási és Üzemeltetési Osztállyal együttműködésben, 10. lebonyolítja a beszerzési eljárásokat, 11. gondoskodik a büntetés-végrehajtási szervezet részéről a központi államigazgatási szervek és a rendvédelmi szervek irányában fennálló ellátási kötelezettségekről szóló kormányrendelet által előírt ajánlatkérési feladatok év eleji, illetve év közbeni ellátásáról, valamint az e kormányrendelet végrehajtásához kapcsolódóan kiadott miniszteri rendeletben felsorolt termékek vonatkozásában a beszerzési igények felméréséről, az e rendeletek hatálya alá tartozó beszerzések nyomon követéséről, a büntetés-végrehajtás központi ellátó szerve által kijelölt gazdasági társasággal történő ellátási szerződés megkötéséről, 12. nyilvántartja a Főigazgatóság központi szerve beszerzéseit, 13. szakterületét érintően irányítja a kirendeltségek feladatainak szabályszerű ellátását. |
Kirendeltség |
---|
Vezető neve és elérhetőségei |
Feladata - illetékességi területén - a fenntartott intézmények szakmai irányítása. A kirendeltség élén álló igazgató feladatait az általános főigazgató-helyettes közvetlen irányítása és ellenőrzése mellett látja el. |
Megyei Koordinációs Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: |
Szervezetirányítási Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. a fenntartott intézmények felett szakmai irányítást végez, 2. a fenntartott intézményeket érintő panaszügyeket, bejelentéseket kivizsgálja, 3. felülvizsgálja a fenntartott intézmények szervezeti és működési szabályzatát, szakmai programját és házirendjét, szakmai felülvizsgálatot követően gondoskodik azok jóváhagyásáról, 4. vizsgálja az intézmények által előkészített utasítások, szabályzatok jogszabályoknak és közjogi szervezetszabályozó eszközöknek való megfelelését, 5. előkészíti a fenntartott intézmények alapító okirata és annak módosítása, valamint megszüntető okirata tervezetét, szakmai felülvizsgálatra felterjeszti a központi szerv illetékes szervezeti egységéhez, 6. megállapítja a fenntartott intézmények intézményi térítési díját, 7. ellátja a fenntartott intézményeknél jelentkező rendkívüli eseményekkel kapcsolatos tájékoztatási kötelezettséget, 8. ellenőrzi a fenntartott intézmények adatvédelmi és közérdekű adatokkal kapcsolatos tevékenységét, 9. fenntartói ellenőrzéseket folytat le. A Szervezetirányítási Osztály szociális és gyermekvédelmi feladatai ellátásának meghatározása tekintetében a Pest Megyei Kirendeltség ügyrendjében foglaltak az irányadók. |
Fejlesztési és Működtetési Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. informatikai támogatást nyújt a kirendeltség és a fenntartott intézmények részére, 2. ellátja a vagyongazdálkodási és üzemeltetési feladatokat, 3. ellátja a kirendeltségi beszerzési és közbeszerzési feladatokat, 4. a fenntartott intézményekhez kapcsolódó pályázatokat előkészíti, 5. ellátja a kirendeltséget és a fenntartott intézményeket érintő projektek tervezésével, lebonyolításával (beleértve a pénzügyi lebonyolítást is), fenntartásával kapcsolatos feladatokat - ide nem értve a projektfeladatok végrehajtása során a Támogatóval való kapcsolattartást -, a projektekhez kapcsolódó feladatokat a Projektirányítási Főosztály és a feladatok által érintett szakmai főosztályok iránymutatásainak figyelembevételével végzi, 6. a pályázatokkal kapcsolatos adatokat, iratokat rendszeresen továbbítja a központi szerv felé, 7. a projekt megvalósítását igazoló dokumentumokat összegyűjti, projektdossziét vezet, és nyomonkövethetőségét, megőrzését biztosítja, 8. ellátja az épületüzemeltetési feladatokat, 9. gondoskodik a Főigazgatóság vagyonkezelésében álló ingatlanok hasznosításáról. |
Főigazgatói Iroda |
---|
Vezető neve és elérhetőségei |
Feladata a Főigazgatóság titkársági, adminisztrációs, igazgatási és ügyviteli, a kommunikációs és sajtókapcsolati, a stratégiai tervezési, továbbá a fenntartóváltozással összefüggő feladatok ellátása. A Főigazgatói Iroda feladatai közé tartozik az adatvédelmi feladatok, valamint a közérdekű adatigénylési feladatok ellátásának a biztosítása, a védelmi és az egyenlő bánásmódot érintő feladatok ellátása. |
Igazgatási és Ügyviteli Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. ellátja a főigazgatói, az igazgatói és a vezetői értekezlet titkársági feladatait, gondoskodik az értekezletek megszervezéséről, előkészítéséről, dokumentálásáról, emlékeztetők készítéséről, 2. szervezi a főigazgató és az általános főigazgató-helyettes programját, koordinálja a fenntartott intézmények kiemelt szakmai programjait, 3. közreműködik az igazgatási döntések végrehajtásában, 4. ellátja a Főigazgatóság protokoll-listájának nyilvántartását, 5. ellátja a Főigazgatósághoz érkező iratok feldolgozását, intézését, a titkársági ügyviteli feladatokat, a Főigazgatóságra érkező papír és elektronikus dokumentumok tárgykör szerint illetékes főigazgató-helyettes, főosztályvezető részére történő továbbítását, 6. gondoskodik a Főigazgatóság elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos feladatainak ellátásáról, 7. elvégzi a Főigazgatóság ügyviteli munkájának, ügykezelésének irányítását és ellenőrzését, 8. gondoskodik az iratkezelési szabályzat és az irattári terv elkészítéséről, 9. gondoskodik az iratkezelési szabályok betartásának ellenőrzéséről, 10. biztosítja az irattári őrzést, 11. kezeli a minősített adatot tartalmazó ügyiratokat. |
Szervezetfejlesztési Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. gondoskodik a Főigazgatóság internetes honlapjának, továbbá más, tematikusan kapcsolódó főigazgatósági honlapoknak a tartalmi frissítéséről az Informatikai Főosztállyal együttműködésben, 2. gondoskodik a belső kommunikáció elősegítése érdekében a Főigazgatóság belső intranetes hálózatának frissítéséről, karbantartásáról az Informatikai Főosztállyal együttműködésben, 3. összeállítja a Főigazgatóság éves munkatervét és ennek teljesüléséről szóló beszámolót, 4. összeállítja a Főigazgatóság tevékenységéről készülő éves értékelő jelentést, beszámolót, 5. ellátja a Főigazgatóságot érintő kommunikációs és sajtókapcsolati feladatokat a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság külső kommunikációs tevékenységének rendjéről szóló szabályzatban foglaltak szerint, 6. ellátja a Főigazgatóság nemzetközi ügyeinek szervezését és intézését, 7. ellátja a Főigazgatóságot érintő nemzetközi kötelezettségek teljesítésének irányítását és felügyeletét, 8. kapcsolatot tart a különböző hatóságokkal, konkrét ügyekben hivatalos megkeresést követően a jogszabályban meghatározottak szerint támogatást nyújt a megkereső hatóságok, országos hatáskörű szervek részére, 9. biztosítja a védelmi referensi feladatok ellátását, 10. a panaszok és közérdekű bejelentések elintézésének rendjéről szóló szabályzatban foglaltaknak megfelelően gondoskodik a Főigazgatóságra érkező panaszok, közérdekű bejelentések kivizsgálásáról, nyilvántartásáról, 11. kialakítja a pszichológiai alkalmasság vizsgálati rendszerét, és rendszeresen monitoringozza azt. |
Stratégiai és Monitoring Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. ellátja a Főigazgatóság kockázatkezelés rendjéről szóló szabályzatában meghatározott feladatokat, kezdeményezi az éves kockázatfelmérést, összeállítja a kockázati térképet az egyes szervezeti egységek által végzett kockázatfelmérés alapján, nyilvántartja a kockázatkezelés folyamata során feltárt kockázatokat és intézkedéseket, ellenőrzi a folyamatgazda által kidolgozott intézkedési terv végrehajtását, és annak eredményéről a főigazgatót tájékoztatja, 2. elkészíti az éves és stratégiai tervezést megalapozó kockázatelemzést, összehangolja a stratégiai tervezést és éves ellenőrzési terveket, 3. a szakmai szervezeti egységekkel együttműködve kidolgozza az EMMI szociális ágazatra vonatkozó stratégiai terveiből, munkatervéből, prognózisokból a Főigazgatóságra vonatkozó szervezeti célokat, terveket és feladatokat, 4. munkafolyamatokat elemez, és tanulmányozása alapján javaslatot készít a korszerűsítésre, 5. fejleszti és működteti a központi szerv és a kirendeltségek tevékenysége vonatkozásában a monitoring- és nyilvántartási rendszert, 6. ellátja a kirendeltségek által szolgáltatott adatokkal kapcsolatos feldolgozási, elemzési és tájékoztatási feladatokat, 7. részt vesz az EMMI illetékes főosztályaival és a Főigazgatóság illetékes szakmai szervezeti egységeivel együttműködve az ágazat szakmai területeit érintő európai uniós, nemzetközi és hazai pályázati forrásból és egyéb célzott költségvetési támogatásból megvalósuló fejlesztéseinek stratégiai tervezésében, a kapcsolódó dokumentum- és jogszabálytervezetek véleményezésében, a minisztériumi álláspont kialakításában, 8. pályázatfigyelést végez, pályázati és projektötleteket generál, segíti a projektfejlesztést, ellátja a pályázatok megírásának irányítását és koordinálását, 9. a szervezeti egységek között összehangolja a Főigazgatóság fejlesztési koncepciójához kapcsolódó pályázati finanszírozású fejlesztési terveket, 10. biztosítja az európai uniós és nemzetközi, valamint hazai pályázati forrásból és egyéb célzott költségvetési támogatásból a hatáskörébe utalt projektek teljes körű megvalósítását, valamint a kirendeltségi és intézményi hatáskörbe utalt projektek megvalósításának szakmai támogatását, koordinációját, nyomon követését, 11. ellátja az állami fenntartású intézmények egyházi fenntartásba adásához, valamint az egyházi fenntartó feladatellátásához szükséges vagyonelemek átadásával összefüggő operatív feladatokat. |
Személyügyi Főosztály |
---|
Vezető neve és elérhetőségei |
Feladata a Főigazgatóság humán erőforrása rendelkezésre állásának támogatása, a Főigazgatóságon foglalkoztatottak kormányzati szolgálati jogviszonyával, munkaviszonyával, a munkáltatói jogokkal és kötelezettségekkel összefüggő személy- és munkaügyi ügyintézés ellátása, és ezekkel összefüggésben a külső szervekkel történő kapcsolattartás. A Személyügyi Főosztály vezetője feladatait az általános főigazgató-helyettes irányítása mellett látja el. |
Humánpolitikai Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. elvégzi a főigazgató jogkörébe tartozó jogviszony-létesítési és -megszüntetési feladatokat az alap álláshelyen foglalkoztatottak (kormánytisztviselők, munkavállalók, közfoglalkoztatottak) tekintetében, 2. elvégzi a főigazgató jogviszony-létesítési és -megszüntetési jogkörébe tartozó feladatokat a központosított álláshelyen foglalkoztatottak (kormánytisztviselők, munkavállalók, közfoglalkoztatottak) tekintetében, 3. kezeli a személyi iratokat, vezeti a Főigazgatóságon foglalkoztatottakról a jogszabályokban meghatározott nyilvántartásokat, ennek során együttműködik a munkáltatói jogkör gyakorlójával, 4. előkészíti a vezetői felterjesztéseket, kinevezéseket és visszavonásokat, 5. elvégzi a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel kapcsolatos feladatokat, 6. lefolytatja a humánpolitikai célú ellenőrzéseket a kirendeltségek tekintetében, 7. naprakészen vezeti az álláshely-nyilvántartást, szükség szerint adatszolgáltatásokat készít, 8. elvégzi a toborzással, a bérpolitikával, a személyzetfejlesztési és karrierrendszerrel összefüggő feladatokat, 9. ellátja a céljuttatásokkal kapcsolatos feladatokat, 10. ellátja a bélyegzőnyilvántartással kapcsolatos feladatokat, 11. gondoskodik a nemzetbiztonsági vizsgálatokkal összefüggő ügyintézésről, 12. kapcsolatot tart a nemzetbiztonsági szolgálatokkal, 13. elvégzi a megbízhatósági vizsgálat hatálya alá tartózó védett állománnyal kapcsolatos feladatokat, 14. elkészíti az esélyegyenlőségi tervet, ellátja a kapcsolódó jogszabályok által meghatározott feladatokat, ellátja az egyenlő bánásmód követelményét sértő magatartások kivizsgálásának feladatait, valamint hivatásetikai kérdésekben tájékoztatást nyújt, 15. elvégzi az új belépők alkalmassági vizsgálatát, 16. szakterületét érintően irányítja a kirendeltségek feladatainak szabályszerű ellátását. |
Humánerőforrás-fejlesztési Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. elvégzi a főigazgató jogkörébe tartozó jogviszony-létesítési és -megszüntetési feladatokat a fenntartott intézmények intézményvezetői tekintetében, 2. koordinálja a fenntartott intézményeket érintő átszervezéseket, az intézmény átadás-átvételek humánpolitikai feladatait, 3. elkészíti az éves képzési, továbbképzési tervet, 4. közreműködik a képzési, továbbképzési terv végrehajtásában, melynek keretében képzéseket szervezhet, 5. elvégzi a foglalkozás-egészségügyi vizsgálattal kapcsolatos feladatokat, 6. kidolgozza a humánstratégiát, 7. előkészíti a Szociális és Oktatási Bizottság ügyeit, és a végrehajtásukat koordinálja, 8. ellátja az elismerések adományozásával kapcsolatos feladatokat, 9. koordinálja a Főigazgatósághoz szakmai gyakorlatra jelentkezőkkel kapcsolatos teendőket, 10. elvégzi a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel kapcsolatos feladatokat, 11. lefolytatja a humánpolitikai célú ellenőrzéseket a fenntartott intézmények tekintetében, 12. hivatásetikai és antikorrupciós témájú képzéseket szervez. |
Gyermekvédelmi Intézményirányítási Főosztály |
---|
Vezető neve és elérhetőségei |
Feladata a fenntartott gyermekvédelmi intézmények, javítóintézetek szakmai irányításához és ellenőrzéséhez szükséges szakértelem biztosítása. A Gyermekvédelmi Intézményirányítási Főosztály vezetője feladatait a szakmai főigazgató-helyettes irányítása mellett látja el. |
Gyermekvédelmi Ellátási, Adatszolgáltatási és Ellenőrzési Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. szakmailag irányítja a kirendeltségek gyermekvédelmi szakellátással kapcsolatos feladatait, 2. elkészíti a fenntartott gyermekvédelmi intézmények éves szakmai ellenőrzési tervét, az abban foglaltak szerint a fenntartott intézményeknél ellenőrzést folytat le, valamint attól függetlenül, indokolt esetben helyszíni vizsgálatot, célellenőrzést végez, 3. elkészíti a kirendeltségek éves szakmai ellenőrzési tervének és szakmai beszámolójának szempontrendszerét, a kirendeltségek által elkészített szakmai beszámolót előkészíti főigazgatói jóváhagyásra, 4. ellátja a gyermekvédelmi intézményekben bekövetkező rendkívüli eseményekkel, gyermekbántalmazással kapcsolatos feladatokat, 5. közreműködik a gyermekvédelmi intézmények szakmai működésével kapcsolatos panaszügyek, bejelentések kivizsgálásában, 6. ellátja a gyermekvédelmi ellátások iránti igények alakulásának, az ellátotti létszám változásának, a férőhelyek alakulásának, területi megoszlásának elemzését, stratégiai fejlesztési javaslatot készít, koordinálja azok végrehajtását, 7. az egységes joggyakorlás és a megfelelő együttműködés biztosítása érdekében feltárja a jó gyakorlatokat, szakmai tájékoztató anyagokat, ajánlásokat készít a Gyermekvédelmi Szolgáltatástervezési és Szakmafejlesztési Osztállyal együttműködésben, 8. évente (amennyiben indokolt, több alkalommal is) szakmai értekezleteket szervez a kirendeltségek részére, 9. többcélú gyermekvédelmi intézmény esetén ellátja a köznevelési feladattal összefüggő jogszabályban előírt fenntartói feladatokat. |
Gyermekvédelmi Szolgáltatástervezési és Szakmafejlesztési Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. szakmailag felülvizsgálja és a Jogi Főosztály felé továbbítja a fenntartott gyermekvédelmi intézmények kirendeltség által előkészített alapító okirata és annak módosítása, valamint megszüntető okirata tervezetét, a jogszabály által előírt esetekben intézkedik a miniszteri előzetes jóváhagyás beszerzése iránt, 2. véleményezi és egyetértésre a főigazgató elé terjeszti az intézményi térítési díj összegére vonatkozó kirendeltségi javaslatot, 3. előkészíti a gyermekvédelmi intézményekkel kapcsolatos ellátási szerződéseket, megállapodásokat, 4. a Gyermekvédelmi Ellátási, Adatszolgáltatási és Ellenőrzési Osztállyal együttműködésben közreműködik a kirendeltségek éves szakmai ellenőrzési terve és szakmai beszámolója szempontrendszerének elkészítésében, 5. véleményezi a fenntartott intézményeket érintő jogszabályok szakmai javaslatait, tervezeteit, javaslatot tesz azok módosítására, 6. szakmai szabályok egységes alkalmazását segítő szakmai iránymutatások készítésével támogatja a fenntartott intézmények egységes szakmai működését, 7. összesíti, kiértékeli és elemzi a szolgáltatók és intézmények által szolgáltatott és más, az ellátórendszerrel kapcsolatos adatokat, javaslatokat, 8. figyelemmel kíséri a gyermekvédelmi intézményeket, javítóintézeteket érintő tudományos kutatómunka eredményeit, elősegíti azok megismerését és gyakorlati alkalmazását, 9. a gyermekvédelmi intézményrendszert érintő kutatásokat folytat, illetve szervez, 10. új gondozási módszereket dolgoz ki, vezet be és valósít meg, 11. szakmai programokat szervez és bonyolít le, 12. hatásvizsgálatokat, adatgyűjtést végez, tényfeltáró, elemző, stratégiai és döntés-előkészítő tanulmányokat készít az ágazati stratégiai döntések megalapozására, 13. a Főigazgatóság fenntartói szakmai tevékenységével összefüggő statisztikákat, felméréseket, elemzéseket, kutatásokat, összefoglaló tanulmányokat, elemzéseket, értékeléseket készít, kutatásokat kezdeményez, kutatásokat, elemzéseket, tanulmányokat publikációra készít elő, 14. szervezi az akkreditáltatott és egyéb, az intézmények működésében tapasztalt hiányosságokra reagáló belső szakmai képzéseket, és azok keretében oktatja a fenntartott intézmények munkavállalóit, 15. a beruházási típusú projektek tekintetében a szakterületéhez kapcsolódóan részt vesz azok előkészítésében és megvalósításában, együttműködve a Projektirányítási Főosztállyal. |
Gyermekvédelmi és Szakszolgálati Koordinációs Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. ellátja a Főigazgatóság központi szerve közvetlen fenntartásában lévő intézmények tekintetében a fenntartói feladatokat, 2. jóváhagyja a közvetlen fenntartású intézmények szervezeti és működési szabályzatát, szakmai programját, házirendjét (a javítóintézetek házirendjének kivételével), jóváhagyásra felterjeszti a javítóintézetek házirendjét, 3. a javítóintézeti ellátás iránti igények alakulásának, az ellátotti létszám változásának, a férőhelyek alakulásának, területi megoszlásának elemzését végzi, stratégiai fejlesztési javaslatot készít, azok végrehajtását koordinálja, 4. elvégzi a közvetlen fenntartású intézmények alapító és megszüntető okiratának szakmai előkészítését és a Jogi Főosztály felé továbbítja azokat, 5. előkészíti a közvetlen fenntartású intézmények ellátási szerződéseit, megállapodásait, 6. javaslatot tesz a közvetlen fenntartású intézmények átalakítására, 7. kivizsgálja a közvetlen fenntartású gyermekvédelmi intézményeket érintő panaszügyeket, bejelentéseket, 8. elvégzi a közvetlen fenntartású intézményeket érintően a rendkívüli eseményekkel és a gyermekbántalmazási esetekkel kapcsolatos feladatokat, 9. megállapítja a közvetlen fenntartású intézmények intézményi térítési díját, 10. gondoskodik a közvetlen fenntartású intézmények munkavállalóinak képzéséről, továbbképzéséről, 11. a közvetlen fenntartású intézményeknél fenntartói ellenőrzéseket végez, 12. a közvetlen fenntartású intézményeknek szakmai iránymutatást és szakmai segítséget nyújt, 13. ellenőrzi a közvetlen fenntartású intézmények adatvédelmi és közérdekű adatokkal kapcsolatos tevékenységét, 14. kezdeményezi a közvetlen fenntartású gyermekvédelmi intézmények szolgáltatói nyilvántartásban szereplő adatainak módosítását, 15. koordinálja, monitorozza, ellenőrzi a meghallgató és terápiás szolgáltatások szakmafejlesztési folyamatát. |
Intézménygazdálkodási Főosztály |
---|
Vezető neve és elérhetőségei |
Feladata a fenntartott intézmények gazdasági irányítási feladatainak szervezése. Ellátja a Főigazgatóság és a fenntartott intézményei költségvetés tervezési és -végrehajtási, valamint adatszolgáltatási feladatait. Az Intézménygazdálkodási Főosztály vezetője feladatait a gazdasági főigazgató-helyettes irányítása mellett látja el. |
Költségvetési és Tervezési Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. ellátja a Főigazgatóság és a fenntartott intézmények elemi költségvetésének tervezésével, annak ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat, továbbítja papír alapon az EMMI részére, |
Kontrolling és Monitoring Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. költségvetési gazdálkodási feladatkörében a teljesítményeket és a ráfordításokat elemzi, |
Megyei Gazdasági Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. kirendeltségi gazdálkodási feladatkörben - megyei és fővárosi illetékességgel - végzi a pénzügyi-számviteli, koordinációs, költségvetési, kontrolling-, adatszolgáltatási, informatikai feladatokat,2. ellátja a fenntartott intézmények gazdálkodással összefüggő feladatait, mely feladatkörben - megyei és fővárosi illetékességgel - végzi a fenntartott intézmények tekintetében a pénzügyi-számviteli, munkaügyi, koordinációs, költségvetési, kontrolling-, adatszolgáltatási feladatokat, 3. szervezi, ellenőrzi a fenntartott intézmények szakmai feladatainak végrehajtásához szükséges pénzügyi feltételeket, 4. összegyűjti, ellenőrzi a fenntartott intézmények gazdálkodására vonatkozó kötelező, rendszeres és ad hoc jellegű adatszolgáltatásokat. |
Szociális Intézményirányítási Főosztály |
---|
Feladata a fenntartott, személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatók, intézmények (a továbbiakban együtt: szociális intézmény) szakmai irányításához és ellenőrzéséhez szükséges szakértelem biztosítása. A Szociális Intézményirányítási Főosztály vezetője feladatait a szakmai főigazgató-helyettes irányítása mellett látja el. |
Szociális Ellátási és Ellenőrzési Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. szakmailag irányítja a kirendeltségeknek a személyes gondoskodás nyújtásával kapcsolatos feladatait, 2. elkészíti a szociális intézmények éves szakmai ellenőrzési tervét, az abban foglaltak szerint a fenntartott intézményeknél ellenőrzést folytat le, valamint attól függetlenül, indokolt esetben helyszíni vizsgálatot, célellenőrzést végez, 3. elkészíti a kirendeltségek éves szakmai ellenőrzési tervének és szakmai beszámolójának szempontrendszerét, a kirendeltségek által elkészített szakmai beszámolót előkészíti főigazgatói jóváhagyásra, 4. ellátja a szociális intézményekben bekövetkező rendkívüli eseményekkel kapcsolatos feladatokat, 5. közreműködik a szociális intézmények szakmai működésével kapcsolatos panaszügyek, bejelentések kivizsgálásában, 6. szakmailag koordinálja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtási feladatok ellátását, 7. előkészíti a személyes gondoskodást biztosító egyházi, önkormányzati vagy más, nem állami fenntartóval kötendő ellátási szerződéseket, megállapodásokat, 8. a szakmai szabályok egységes alkalmazását segítő szakmai iránymutatások készítésével támogatja a fenntartott intézmények egységes szakmai működését, 9. közreműködik a támogatott lakhatás és hozzá kapcsolódó alapszolgáltatások szakmai irányításában, 10. az egységes joggyakorlás és a megfelelő együttműködés biztosítása érdekében feltárja a jó gyakorlatokat, szakmai tájékoztatóanyagokat, ajánlásokat készít a Szociális Szakmafejlesztési Osztállyal együttműködésben, 11. évente (amennyiben indokolt, több alkalommal is) szakmai értekezleteket szervez a kirendeltségek részére, 12. az ellenőrzési tapasztalatokra alapozva szervezi az akkreditáltatott és egyéb, az intézmények működésében tapasztalt hiányosságokra reagáló belső szakmai képzéseket, és azok keretében oktatja a fenntartott intézmények munkavállalóit. |
Szociális Szolgáltatástervezési és Adatszolgáltatási Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. szakmailag felülvizsgálja és a Jogi Főosztály felé továbbítja a szociális intézmények kirendeltség által előkészített alapító okirata és annak módosítása, valamint megszüntető okirata tervezetét, a jogszabály által előírt esetekben intézkedik a miniszteri előzetes jóváhagyás beszerzése iránt, 2. véleményezi és egyetértésre a főigazgató elé terjeszti az intézményi térítési díj összegére, valamint a belépési hozzájárulásra és annak összegére vonatkozó kirendeltségi javaslatot, 3. véleményezi a személyes gondoskodással kapcsolatos jogszabályok szakmai javaslatát, tervezetét, javaslatot tesz azok módosítására, 4. az EMMI vagy egyéb külső szerv megkeresésére adatszolgáltatást végez, 5. ellátja a személyes gondoskodás nyújtására vonatkozó adatok gyűjtését, összesítését, értékelését, az adatok értékelése eredménye függvényében javaslatot tesz költségátcsoportosításra, szervezeti átalakításra, 6. vizsgálja a férőhelyek alakulását, elemzi területi megoszlását, javaslatot tesz a férőhelyek átcsoportosítására, új férőhelyek létrehozására, 7. javaslatot tesz az állami fenntartású szociális ellátórendszer szakmai és infrastrukturális fejlesztésére, 8. véleményezi a szociális szolgáltatások fejezeti, ágazati előirányzatára és finanszírozására vonatkozó költségvetési javaslatokat, 9. ellátja az ápolást-gondozást nyújtó szociális intézményi férőhelyek kiváltási stratégiájának végrehajtásával kapcsolatos szakmai feladatokat, 10. személyes és intézményi megkeresés alapján tájékoztatást nyújt az intézményi elhelyezés lehetőségéről, feltételeiről, az ügyintézés menetéről, igény esetén megküldi a szükséges nyomtatványokat, 11. közreműködik az országos szociális nyilvántartási rendszerek működtetésében és fejlesztésében. |
Szociális Szakmafejlesztési Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. figyelemmel kíséri a szociális ellátórendszert érintő tudományos kutatómunka eredményeit, elősegíti azok megismerését és gyakorlati alkalmazását, 2. a szociális ellátórendszert érintő kutatásokat folytat, illetve szervez, 3. új gondozási módszereket dolgoz ki, vezet be és valósít meg, 4. szakmai programokat szervez és bonyolít le, 5. hatásvizsgálatokat, adatgyűjtést végez, tényfeltáró, elemző, stratégiai és döntés-előkészítő tanulmányokat készít az ágazati stratégiai döntések megalapozására, 6. a Főigazgatóság fenntartói szakmai tevékenységével összefüggő statisztikákat, felméréseket, elemzéseket, kutatásokat, összefoglaló tanulmányokat, elemzéseket, értékeléseket készít, kutatásokat kezdeményez, kutatásokat, elemzéseket, tanulmányokat publikációra előkészít, 7. a beruházási típusú projektek tekintetében a szakterületéhez kapcsolódóan részt vesz azok előkészítésében és megvalósításában, együttműködve a Projektirányítási Főosztállyal. |
Projektirányítási Főosztály |
---|
Vezető neve és elérhetőségei |
Feladata a Főigazgatóság európai uniós és nemzetközi, valamint hazai pályázati forrásból és egyéb célzott költségvetési támogatásból megvalósuló projektjeinek irányítása, tervezése, megvalósítása és fenntartása. A Projektirányítási Főosztály vezetője feladatait a gazdasági főigazgató-helyettes irányítása mellett látja el. |
Projekttámogatási Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
A Projektirányítási Főosztály által kezelt, az európai uniós és nemzetközi, valamint hazai pályázati forrásból és egyéb célzott költségvetési támogatásból megvalósuló főosztályi, kirendeltségi és az intézményi hatáskörbe utalt projektek tervezése, megvalósítása és fenntartása során szakmai, szervezési, koordinációs, valamint adminisztratív támogatást nyújt a szervezeti egységek, azok vezetői és munkatársai számára. A feladatellátás során 1. biztosítja a Projektirányítási Főosztály szervezeti egységei működésének összhangját, koordinálja az osztályok közötti munkát, biztosítja a megfelelő információáramlást, 2. kialakítja és működteti a Projektirányítási Főosztály vezetői információs rendszerét, 3. végrehajtási folyamatok egységességének biztosítása érdekében a Projektirányítási Főosztály működését illetően szabályozókat, eljárásrendeket és egységes dokumentumsablonokat készít, 4. ellátja a projektek megvalósításának és fenntartásának igazolásául szolgáló dokumentációs tevékenység koordinációját, elektronikus adatgyűjtést és tárolást végez, 5. a társosztályokkal együttműködve gondoskodik a Projektirányítási Főosztályt érintő adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséről, adatszolgáltatást nyújt a benyújtott, nyertes, megvalósítási, illetve fenntartási szakaszban lévő pályázatokról, projektekről a Főigazgatóság vezetésének, 6. projektgenerálási feladatkörében főigazgatósági szinten koordinálja az európai uniós, nemzetközi és hazai pályázati forrásból és egyéb célzott költségvetési támogatásból megvalósuló projektek keretében megvalósítani tervezett beruházási fejlesztések helyszíneinek kiválasztási folyamatát. A Főigazgatóság érintett, szakmailag felelős szervezeti egységeinek bevonásával koordinálja a kiválasztás egységes szakmai protokolljának elkészítését, előkészíti az adott helyszínkiválasztási folyamat feladat- és ütemtervét, koordinálja annak végrehajtását, valamint a helyszín, helyszínek kijelöléséről szóló döntés előkészítését. Az EMMI-vel leegyezteti a szakmai protokollt és a helyszín-kiválasztási folyamat feladat- és ütemtervét, 7. részt vesz az elszámolhatósági szabályok értelmezésében, a jogszerű gyakorlat kialakításában, 8. figyelemmel kíséri a jogszabályok, a központi iránymutatások, útmutatók közlemények keretében megjelenő új szabályokat, a pályázati informatikai rendszerek megfelelő használatához szükséges tudnivalókat és a projektek megvalósításában dolgozó munkatársak megfelelő tájékoztatása, felkészítése érdekében tájékoztatókat, útmutatókat készít, szükség szerint képzéseket biztosít, 9. nyilvántartja, dokumentálja, koordinálja a külső és belső ellenőrzésekkel összefüggő feladatokat, szükség szerint részt vesz a Projektirányítási Főosztály feladatait érintő ellenőrzésekben, koordinálja az ellenőrzésekre való felkészülést, az intézkedési tervek elkészítését és végrehajtását, 10. a projektek kezelése kapcsán az ellenőrzések során feltárt és igazolt, visszafizetési kötelezettséggel érintett szabálytalanságok kezelésére tett intézkedésekben közreműködik, 11. szakmai támogatást nyújt a szervezeti egységek részére a projektek előkészítését és megvalósítását szolgáló közbeszerzési és jogi feladatokhoz kapcsolódóan, 12. a projektfenntartási időszakban ellátja és koordinálja a nyilvántartással, iratmegőrzéssel, továbbá a fenntartási jelentések elkészítésével és benyújtásával összefüggő feladatokat, e feladatok ellátása során együttműködik az EMMI, a Támogató, valamint a Főigazgatóság illetékes szervezeti egységeivel, 13. a kirendeltségeket érintő projektek tekintetében a projektfeladatok végrehajtása során kapcsolatot tart a Támogatóval, a kirendeltségek részére iránymutatást nyújt a projektfeladatok végrehajtásához. |
Projektvégrehajtási Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Biztosítja az európai uniós és nemzetközi, valamint hazai pályázati forrásból és egyéb célzott költségvetési támogatásból a Projektirányítási Főosztály hatáskörébe utalt projektek teljes körű megvalósítását, azok projektfenntartási időszakba történő átfordulásáig, valamint a kirendeltségi és intézményi hatáskörbe utalt projektek megvalósításának szakmai támogatását, koordinációját, nyomon követését. 1. Projekttervezési feladatkörében közreműködik az EMMI illetékes főosztályaival és a Főigazgatóság illetékes szakmai szervezeti egységeivel együttműködve az ágazat szakmai területeit érintő európai uniós, nemzetközi és hazai pályázati forrásból és egyéb célzott költségvetési támogatásból megvalósuló fejlesztéseinek stratégiai tervezésében, a kapcsolódó dokumentum- és jogszabálytervezetek véleményezésében, a minisztériumi álláspont kialakításában. 2. A Projektirányítási Főosztály hatáskörébe utalt projektek megvalósítási feladatkörében a) a Támogató illetékes főosztályaival, valamint a Főigazgatóság mint kedvezményezett illetékes szakmai szervezeti egységeivel együttműködve ellátja a projektek működtetésével, előrehaladásával kapcsolatos menedzsment- és szakmai feladatokat, melynek keretében gondoskodik a projektszinten rögzített szakmai elvárások, indikátorok teljesüléséről, támogatásiszerződés-módosítási kérelmek és változásbejelentések előkészítéséről, a projekt szakmai zárásáról, b) együttműködik a Projekt Pénzügyi Osztállyal a kifizetési igénylések összeállításában és benyújtásában, továbbá a projekt pénzügyi zárásában, c) részt vesz a projektek megvalósításával összefüggő közbeszerzési és beszerzési eljárások előkészítésében és lebonyolításában, d) elkészíti az európai uniós támogatásból megvalósuló projektek pályázati dokumentációját, e) előkészíti és benyújtja a Támogató felé a projektek támogatási szerződésének megkötéséhez vagy a támogatói okirat kiadáshoz szükséges dokumentumokat, f) gondoskodik a projektek zárásáról. 3. A kirendeltségi és intézményi hatáskörbe utalt projektek megvalósításához kapcsolódó feladatkörében a) biztosítja a projektek szakmai támogatását, koordinációját, nyomon követését, b) együttműködve a projektet megvalósító kirendeltséggel és/vagy intézménnyel segíti a projekt megvalósítását, kapcsolatot tart a Támogatóval, c) a megvalósítással kapcsolatosan adatokat gyűjt és rögzít, adatokat szolgáltat az EMMI, a Támogató, valamint a Főigazgatóság illetékes szervezeti egységei felé, d) szükség szerint közreműködik a projektek megvalósításával összefüggő, a lebonyolításra kerülő közbeszerzési és beszerzési eljárások előkészítésében és lebonyolításában. 4. Általános feladatai körében a) valamennyi projekt esetében ellátja a projektek megvalósításának igazolásául szolgáló dokumentációs tevékenység koordinációját, elektronikus adatgyűjtést és tárolást végez, b) valamennyi projekt kezelése kapcsán az ellenőrzések során feltárt és igazolt, visszafizetési kötelezettséggel érintett szabálytalanságok kezelésére tett intézkedésekben közreműködik. |
Projekt Pénzügyi Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Feladata a Projektirányítási Főosztály által kezelt projektek szabályos pénzügyi lebonyolításának biztosítása, a kirendeltségi és intézményi hatáskörbe utalt projektek pénzügyi monitorozása, ellenőrzése, nyomon követése. 1. A Projektirányítási Főosztályon kezelt projektek tekintetében a) pénzügyi szakmai támogatást biztosít a Projektirányítási Főosztály által kezelt projektek megvalósítása során a Főosztály valamennyi szervezeti egysége számára, b) közreműködik a projekttervezés során a pénzügyi jellegű feladatokban, c) közreműködik a támogatási kérelmek, a projektköltségvetések összeállításában és benyújtásában, d) elkészíti és a Támogató részére benyújtja az uniós projektek éves likviditási terveit, e) ellátja a támogatási előleg igénylésével kapcsolatos feladatokat, f) gondoskodik a kifizetési igénylések és a hiánypótlások pénzügyi jellegű dokumentációjának összeállításáról és Támogató részére történő benyújtásáról, g) részt vesz a támogatásiszerződés-módosítások összeállításában, ellenőrzésében, h) részt vesz a projekt megvalósításával összefüggő közbeszerzési és beszerzési eljárások előkészítésében és lebonyolításában, i) biztosítja a projektek támogatás felhasználási és elszámolási tevékenységeinek módszertani támogatását, az illetékes szakmai szervezeti egységekkel együttműködésben kidolgozza a szükséges pénzügyi eljárásrendeket, segédleteket és útmutatókat, gondoskodik azok akadálytalan működéséről, j) a projektek pénzügyi jellegű dokumentációjának tekintetében ellátja a projektek megvalósításának és fenntartásának igazolásául szolgáló dokumentációs tevékenység koordinációját, elektronikus adatgyűjtést és tárolást végez, k) gondoskodik a kifizetési igénylésekben benyújtásra kerülő pénzügyi jellegű dokumentáció jogszabályi előírásoknak történő megfelelőségéről, l) a projektek megvalósítása során nyomon követi a kifizetések, elszámolások alakulását, szükség esetén költségátcsoportosítást, támogatásielőleg-lehívást, visszafizetést kezdeményez, m) gondoskodik a projektek elkülönített célelszámolási számlájának megnyitásáról, a banki forgalom nyomon követéséről, a bankszámla lezárásáról, n) amennyiben a projekt több forrásból valósul meg, úgy gondoskodik a forrásmegbontás szerinti nyilvántartás vezetéséről, o) gondoskodik a projektek pénzügyi zárásához kapcsolódó feladatok ellátásáról. 2. A kirendeltségi és intézményi hatáskörbe utalt projektek tekintetében a) pénzügyi szakmai támogatást biztosít a projektek pénzügyi vezetői számára, b) rendszeres adatbekérés segítségével nyomon követi a benyújtott kifizetési igénylések alakulását, a támogatási előlegek elszámolását, c) kirendeltségi hatáskörbe utalt projekteknél gondoskodik a projektek elkülönített célelszámolási számlájának megnyitásáról, a banki forgalom nyomon követéséről, a bankszámla lezárásáról, d) intézményi hatáskörbe utalt projektnél szükség esetén közreműködik az elkülönített célelszámolási számla megnyitásában, zárásában, e) teljesíti a Gazdálkodási Főosztály által kért pénzügyi jellegű adatszolgáltatásokat, elvégzi a projektadatok összesítését. 3. Általános feladatkörében a) közreműködik a projektek kezelése kapcsán a külső és belső ellenőrzések során feltárt és igazolt visszafizetési kötelezettséggel érintett szabálytalanságok kezelésére tett intézkedésekben, b) szükség esetén részt vesz a belső és külső, a Projektirányítási Főosztályt érintő ellenőrzéseken, c) részt vesz a Főosztály működési, valamint projekteket érintő pénzügyi jellegű adatszolgáltatási tevékenységében, d) pénzügyi elemzéseket, kimutatásokat készít a projektek vonatkozásában a Projektirányítási Főosztály vezetője, az EMMI illetékes főosztályai és vezetői, valamint a Főigazgatóság illetékes szakmai szervezeti egységei és vezetői részére, e) a társosztályokkal együttműködve gondoskodik a Projektirányítási Főosztályt érintő adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséről, adatszolgáltatást nyújt a benyújtott, nyertes, megvalósítási, illetve fenntartási szakaszban lévő pályázatokról, projektekről, f) közreműködik az EMMI illetékes főosztályaival és a Főigazgatóság illetékes szakmai szervezeti egységeivel együttműködve az ágazat szakmai területeit érintő európai uniós, nemzetközi és hazai forrásokból megvalósuló fejlesztéseinek stratégiai tervezésében, a kapcsolódó dokumentum- és jogszabálytervezetek véleményezésében, a minisztériumi álláspont kialakításában. |
Informatikai Főosztály |
---|
Vezető neve és elérhetőségei |
Feladata a Főigazgatóság informatikai és információs rendszerei stratégiai és operatív tervezési, koordinációs és megvalósítási tevékenységének ellátása, valamint az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvény szerinti elektronikus információs rendszer biztonságáért felelős személy feladatai ellátásának a biztosítása. Az Informatikai Főosztály keretei között működő elektronikus információs rendszer biztonságáért felelős személyt a főigazgató nevezi ki, menti fel. Az elektronikus információs rendszer biztonságáért felelős személy a jogszabályban meghatározott feladatkörét érintően önállóan jár el, feladatainak ellátása tekintetében a szervezeti egység vezetője által nem utasítható. |
Informatikai Üzemeltetési Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. ellátja a Főigazgatóság informatikai eszközeinek és szolgáltatásainak üzemeltetési feladatait, 2. ellátja a kirendeltségeket támogató területi rendszergazdák munkájának összehangolását, irányítását, 3. egységes felületet biztosít az informatikai és telekommunikációs eszközök nyilvántartásához, a központi szerv vonatkozásában vezeti, a kirendeltségek esetén ellenőrzi annak naprakészségét, 4. részt vesz az informatikai rendszereket érintő hazai és nemzetközi pályázatok, projektek kidolgozásában, azok megvalósításában a Főigazgatóság szervezeti egységeivel együttműködve, 5. gondoskodik a Főigazgatóság által használt elektronikus információs rendszerek és az azokat kiszolgáló informatikai környezet működtetéséről, 6. biztosítja a Főigazgatóság elektronikus levelezését, központi vírusvédelmi, valamint az egységes nyomatmenedzsmentjét, 7. biztosítja a jogszabály által kijelölt szolgáltató útján a Főigazgatóság valamennyi telephelyére vonatkozóan a kormányzati gerinchálózat elérését, 8. üzemelteti a Főigazgatóság intranetes és internetes felületeit kiszolgáló informatikai környezetet, 9. a mentési tervek alapján elvégzi a Főigazgatóság elektronikus információs rendszereinek mentését, 10. ellátja a Főigazgatóság asztali és mobiltelefon készülékeihez kapcsolódó feladatokat, 11. gondoskodik a Főigazgatóság hivatali kapuival kapcsolatos feladatok ellátásáról, 12. elkészíti a Főigazgatóság archiválási szabályzatát, valamint az elektronikus ügyintézéssel összefüggő adatok biztonságát szolgáló kormányzati adattrezor felé archiválási kötelezettségét teljesíti, 13. gondoskodik a Főigazgatóság által használt irat- és dokumentumkezelő rendszer jogosultságkezeléséről, 14. biztosítja a fenntartott intézmények által használt egységes irat- és dokumentumkezelő rendszert és annak informatikai környezetét, 15. biztosítja a fenntartott intézmények részére fejlesztett weboldalak kiszolgálását ellátó informatikai környezetet, 16. szakterületét érintően irányítja a kirendeltségek feladatainak szabályszerű ellátását. |
Fejlesztési és Alkalmazás-támogató Osztály |
Vezető neve és elérhetőségei |
Fő feladatai: 1. kialakítja a Főigazgatóság informatikai fejlesztési stratégiáját, 2. összegyűjti, értékeli és megvalósítja az önálló szervezeti egységek informatikai igényeit (alkalmazásfejlesztés), 3. gondoskodik a Főigazgatóság által használt elektronikus információs rendszerek jogosultságkezeléséről, az irat- és dokumentumkezelő rendszer kivételével, 4. előzetes jóváhagyásra előkészíti a Főigazgatóság informatikai beszerzéseit, elkészíti a Főigazgatóság éves informatikai beszerzési és fejlesztési tervét és beszámolóit, továbbá benyújtja azokat a Digitális Kormányzati Ügynökség részére, 5. gondoskodik a Főigazgatóság intranetes és internetes felületeinek, továbbá más, tematikusan kapcsolódó főigazgatósági honlapok tartalmi frissítéséről és fejlesztéséről a Főigazgatóság kommunikációs területével együttműködésben, 6. fejleszti és működteti a Főigazgatóság és a fenntartott intézmények által használt Integrált Adatkezelő (SZIA) rendszert, 7. fejleszti és működteti a Főigazgatóság számára jogszabály által meghatározott javítóintézeti informatikai rendszert (JIR), 8. gondoskodik a Főigazgatóság által használt asztali és mobiltelefon-előfizetés szolgáltatással kapcsolatos feladatellátásról, 9. kezeli a Főigazgatóságot érintő elektronikus aláírással kapcsolatos feladatokat, 10. biztosítja az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos feladatok informatikai támogatását, 11. kezeli a Főigazgatóság állami alkalmazás és fejlesztési katalógusában nyilvántartott adatait, 12. a fenntartott intézmények részére igény esetén webes felületet fejleszt és biztosít. |
Országos Gyermekvédelmi Szakértői Bizottság |
---|
Vezető neve és elérhetőségei |
Cím: 1134 Budapest, Tüzér u. 42. |
Postacím: 1132 Budapest, Visegrádi u. 49. |
Telefonszám: +36-1-769-1846 |
E-mail: |
Az Országos Gyermekvédelmi Szakértői Bizottság (OGYSZB) a főigazgató mellett önálló belső szervezeti szabályokat (működés, képviselet, kiadmányozás, ügyintézés) tartalmazó ügyrend alapján működő, szakértőkből álló testület, amelynek tagjait és vezetőjét a miniszter jelöli ki. |